Zoli Szingapúrban és Balin

Zoli Szingapúrban és Balin

Bali, Amed 3.nap: Tirta Gangga és Taman Ujung vízipaloták, motorozás (az esőben)

2018. február 04. - Zolek81

Mindenki akivel beszéltem Amedben azt mondta hogy nehogy kihagyjam a vízipalotákat úgyhogy megint béreltem egy robogót (most kifogtam egy szinte új Hondát) és elindultam a hegyeken keresztül először a Tirta Gangga-hoz ami kb. 20 km-es út de a nézelődésekkel, fotózással eltartott több mint egy óráig :)

Most nem annyira néztem a GPS-t hanem csak mentem amerre kedvem volt, találtam egy kis hidat amin csak motorral lehetett elmenni és megint megálltam a rizsföldeknél, egyszerűen nem tudom megunni a látványt.

A Tirta Gangga egy igazi turistalátványosság nagy saját parkolóval ahova a főútról lehet közvetlenül behajtani, amint leparkoltam le is támadtak az árusok (ezeket elhajtottam) és egy idegenvezető aki annyira udvariasan (és -számomra- jól érthető Angolsággal) kérdezte hogy érdekel-e a hely történelme (mert ha igen körbevezet) hogy rábólintottam, egy ezrest végülis megért.

Engem meglepett hogy a vízipalota "csak" 1946-ban épült az akkori király utasítására pihenő- és fürdőhelynek, a parkot és a medencéket két édesvízi forrás táplálja aminek a vizét szentnek tartják és vallási szertartásokhoz is használják. Az épületek és a szobrok magukon viselik a Balinéz és Kínai építészet jegyeit is (ezt nem magyarázta meg miért de a szobrokon és a híd díszítésén tényleg szembetűnő), a "királyi" úszómedencék nyitottak a nagyközönség számára is - ahogy ezt meghallottam 2 perc múlva már a vízben voltam ami kellemesen hűvős és krisstálytiszta :) 

borito.jpg

A bejáratnál mindenhol haleledelt árultak amit akkor értettem meg amikor megláttam ezt a rengeteg színes halat (ráadásul jó nagyok is) körözni a tóban, várják a kaját mert ahogy odalépsz egy kőre vagy beleteszed a kezed a vízbe azonnal odaúsznak.

1,5 óra nézelődés (és fürdés) után egy közeli Warungban megebédeltem majd továbbindultam a 10km-re lévő Amplapurába a másik vízipalotához. A Taman Ujung-ról idegenvezető hiányában csak jóval kevesebbet tudtam meg (ezt 1909-ben kezdték építeni) de számomra sokkal "európaibb" és sterilebb mint a Tirta Gangga, ez is gyönyörű de itt a parkosabb rész dominál fantasztikus növényekkel. Azt viszont elmondta az idegenvezetőm hogy itt a rezidencián ott is aludtak a királyi család tagjai a Tirta Ganggát viszont csak napközben használték kikapcsolódásra, felfrissülésre.

borito_1.jpg

Hazafelé választhattam hogy megint a hegyeken keresztül megyek vagy a part vonalát követve egy kicsit hosszabb úton (így 30km volt az út), ezt választottam és nagyon szép volt a kilátás de rendesen elkapott az eső - amikor félreálltam a motorral egy kis családi boltnál megengedték hogy leparkoljak a tető alá és behívtak, leültettek hogy várjam meg amíg eláll az eső és még a cuki kölyökkutyával (Bin-Bin) is játszhattam :)

A bejegyzés trackback címe:

https://zolibalin.blog.hu/api/trackback/id/tr9913632458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása