Zoli Szingapúrban és Balin

Zoli Szingapúrban és Balin

Nusa Penida, 1. nap: hajózás, szállás, Crystal bay, templomok

2018. február 11. - Zolek81

Bevallom őszintén hogy elég sűrű volt az elmúlt pár nap de igyekszem bepótolni az elmaradást: szóval Pénteken reggeli után a szállásadóim kivittek a lembongani kikötőbe motorral, ezt az utat felesleges volt "túlszervezni" mert óránként mennek hajók a szigetek között / van egy "hivatalos" járat 1.000 forint körüli jegyárral és persze rengeteg maszek is, mázlim volt mert ahogy leugrottam a motorról láttam hogy turisták pakolnak be egy kishajóba (heten-nyolcan lehettünk rajta) - felkéredzkedtem és 5 perc múlva (kétezer körül fizettem érte) már úton is voltunk Nusa Penidára. Menő volt nagyon az út mert tolta neki rendesen a "kapitány" 10 perc múlva már kötöttünk is ki :)

Csináltam egy pár perces videót az útról, kicsit bénán van összeillesztve de most ennyire volt időm:

Ahogy kiszálltunk a hajóból rögtön letámadtak a "csecsebecse" árusok és a szállást vagy motorkölcsönzést kínáló közvetítők, egy Angolul úgy ahogy beszélő fiatal srácnak mondtam hogy ha enged leülni szusszanni kicsit és inni egy kávét akkor beszélhetünk. Most először nem foglaltam előre szállást és kicsit meglepődtem hogy hiába 10x nagyobb ez a sziget mint Lembongan mégis kevesebb a kiadó szoba (és az árak is magasabbak) a srác ajánlott egy most nyílt helyet a sziget belsejében, mondta hogy elvisz motorral-nézzem meg és ha nem tetszik kereshetek mást. A bungaló amit mutatott tényleg jól nézett ki és jó eldugott helyen volt egy kis faluban, úgy döntöttem hogy pár napra jó lesz (szép tiszta volt a szoba: klíma,TV, WIFI és reggeli volt a kb. 4.000 forintos árban):

Délután már nem akartam fél napra motort bérelni úgyhogy elindultam gyalog a Crystal Bay strand felé, kellemes egy órás út volt hegynek le (vissza persze elhozattam magam motorral) és így legalább tudtam pár képet csinálni a környékről és megnéztem 1-2 kisebb szentélyt is, a táj teljesen falusias kevés házzal és szabadon kószáló állatokkal - poén amikor csirkék és kakasok rohangálnak az úttesten keresztül :) és a tehenek is elég nyugodtan elvoltak karám nélkül:

Érdekes hogy a gyaloglás az ittenieknek teljesen szokatlan, legalább tízszer megállítottak (volt aki pénzért, volt aki ingyen is elvitt volna) hogy hova tartok-miért sétálok? Próbáltam Angolul és kézzel-lábbal elmagyarázni hogy ez nekem most jólesik...

A Crystal Bay egy újabb gyönyörű strand a listámon, tiszta/jól kiépített/hihetetlen környezetben - tele kibérelhető kishajókkal amikkel sznorkelezni vagy búvárkodni lehet menni. Sajnos a szemközti kis szigetre nem mehettem át mert (állítólag) magánkézben van, de egy napernyő és egy babzsákfotel bérlése után valahogy túléltem a délutánt :)

A környék kisebb szentélyei nem turistalátványosságok (a legtöbb kapuja zárva is volt) de hiába volt néha a környezetük kicsit gazos az oltárok tökéletesen tisztán vannak tartva, a hangulatuk pedig tényleg egyedi / egyszerűen jó érzés megállni mellettük pár percre.

A bejegyzés trackback címe:

https://zolibalin.blog.hu/api/trackback/id/tr6613655298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása