Zoli Szingapúrban és Balin

Zoli Szingapúrban és Balin

Szingapúr 3. nap: Sentosa a "mesesziget"

2018. január 21. - Zolek81

15893829051_a04a9c59bf_b.jpg

Sokan mondják hogy Szingapúr Ázsia "Disneylandje" ahová özönlenek a turisták hogy elköltsék a pénzüket és ebben az egyik legnagyobb szerep szerintem Sentosáé ami egy óriási élménypark ezernyi látványossággal, a teljesség igénye nélkül van itt több óriási pláza, vízipark, az Universal Stúdió szórakoztató-központja,  szélcsatorna, vidámpark hullámvasúttal, libegő, delfinárium, Madame Tussaud panoptikuma és még ezernyi érdekesség (meg persze luxushotelek minden mennyiségben). Nem is merek belegondolni hogy gyerekekkel itt mennyit lehet költeni :) Egyébként a sziget nyugati csúcsa egy hatalmas katonai támaszpont, rakétasilókkal, légvédelmi ágyúkkal és hasonló nyalánkságokkal (fotózni nem lehet).

Engem leginkább a strandok érdekeltek és ehhez megkaptam a tökéletes időjárást, ragyogó napsütés és kevés felhő (épp csak annyi hogy ne főjek meg teljesen) bár így is sikerült leégnem :)

Már a szigetre való bejutás is látványos, ha elmetrózunk a kikötőhöz (Harbour Front metróvégállomás) eldönthetjük hogy vonattal (Sentosa Express 4 dollár, kb. 800 forint), busszal (egy átlagos vonaljegy árában 2-3 dollárért), gyalog egy nagyon látványos sétálóutcán keresztül ingyenesen vagy a leglátványosabban siklóval megyünk át. Én ezt választottam hogy láthassam a szigetet felülről bár a jegy elég drága volt (25 dollár, kb. 5.000 forint).

singapore_cable_car.jpg


Ahogy leszálltam a siklóról 5 percig csak forgolódtam hogy mi hol is van, próbáltam kiigazodni a térképen hogy gyalog merre is induljak a strandokhoz. Persze már az állomásnál mindenhol gyors éttermek (KFC, Subway) és az összes létező ajándéktárgy tonnaszámra ...

Az első amit megláttam a Sentosa Merlion volt ami egy félig oroszlán-félig hal lény 37 méteres szobra (és kilátó is egyben) a sziget ikonikus alakja, amolyan védelmező féleség. Ide nem mentem fel, a siklóból ennél jobb kilátás volt :)

sentosa-merlion.jpg

A siklónak van egy külön pályája a szigeten három állomással de mehetünk akár mágnesvasúttal is (és persze taxival) de Én a sétát választottam, kb. 2 óra alatt a sziget jelentős része bejárható. Bár tényleg minden (már-már) kínosan rendezett és tiszta de Nekem óriási élmény volt :)

A nap hátralévő részét a három strandon töltöttem, a leglátványosabb talán Siloso ahol az egyik kis szigetre át lehet csúszni drótkötélpályán de Palawanon is jópofa a függőhíd amit átvezet egy kis szigetre ahol két kilátóba is fel tudunk menni. Egyébként minden mesterséges, a homokot is úgy hordták ide teherautókkal de ez nem változtat azon hogy príma kis kikapcsolódás :)

siloso-beach-sentosa-singapore-top-5-fake-beaches.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zolibalin.blog.hu/api/trackback/id/tr3613589861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása