Zoli Szingapúrban és Balin

Zoli Szingapúrban és Balin

Padangbai: a kikötő, White Sand és Blue Lagoon strandok, Silayukti templom

2018. február 05. - Zolek81

Amedből egy kisbusszal indultam Padangbai kikötőjébe, Uber sofőrt a kisebb településeken nehéz találni a taxi pedig jó háromszoros ár lett volna, a szokott "pontossággal" a 11.00 indulás 11.40-re csúszott és ott is akart hagyni a busz :) a sofőr elfelejtett megállni úgyhogy egy helyi arc mögé felültem és motorral beértük őket. Egyébként megérte ezt választani mert kényelmes volt és jót beszélgettem egy új-zélandi sráccal bár az Angoljából néha nem sokat értettem. Megkínált az Arak nevű helyi pálinkaféleségből, hát nem lesz a kedvencem... kb. mint egy ablakmosó-folyadék pici metilalkohollal.

Padangbai szinte kizárólag a kikötőből (és a turistákból) él, még településnek is túlzás hívni mert kb. 20 utca az egész és elég zsúfolt - minden második bódéban jegyeket árulnak a különböző maszek hajójáratokra, a legnépszerűbb Lombok és a Gili-szigetek de el lehet jutni Lembonganra (nekem ez lett a következő úti célom) és Nusa Penidára plusz van egy "hivatalos" kompjárat is 2x-3x egy nap amivel átmehetünk kocsival vagy robogóval, ennek akkor van értelme ha már béreltünk hosszabb időre és a szigeten nem akarunk még egyszer fizetni. Az árakat nagyon meg kell nézni mert megy a "lehúzás" bőszen, nekem ugyanazt a jegyet megpróbálták 6-8.000 forintért eladni és végül 4.000 forintért vettem meg (másnapi indulással) de van aki 2.500-ra lealkudta :)

borito2.jpg

Először kicsit aggódtam hogy mit is fogok itt csinálni de aztán elindultam megnézni a strandokat, robogót teljesen felesleges volt bérelnem mert 20 perc alatt bárhova el lehet jutni gyalog is. Az első a White Sand beach volt amire Secret vagy Hidden beach néven is hivatkoznak, elég jól ki van táblázva és könnyű odatalálni azt leszámítva hogy az ösvényen két felé lehet elindulni de nagyot nem hibázhatunk mert jobbra ebbe a kis eldugott öbölbe jutottam:

Hát nem rossz de az igazi "attrakció" a tényleg finom fehér homokos strand, éttermekkel és bérelhető napágyakkal; kristálytiszta vízzel és kókuszdió-itallal :)

Egy fél napot is lazán elheverésztem volna itt de aztán eszembe jutott hogy tavaly mi Zsófiékkal voltunk a Blue Lagoon-on pár órát és kedvem támadt nosztalgiázni úgyhogy átmotoroztam - fekvése alapján ez a hely talán még a másiknál is szebb:

A XI. században épült Silayukti templom csak 10 perc séta a Blue Lagoon-tól és szerintem érdemes megnézni mert bár nem ez a leglátványosabb de az egyik legrégebbi szentély Balin és a hangulata (+ a fekvése) magéval ragadó. Arra már rájöttem hogy jobb ha veszek egy saját sarongot mit ha mindig bérlek ráadásul itt nincs is erre lehetőség úgyhogy hozzatok magatokkal:

img_20180205_085753_hdr.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zolibalin.blog.hu/api/trackback/id/tr213635980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása