Zoli Szingapúrban és Balin

Zoli Szingapúrban és Balin

Nusa Penida, 3. nap: Pura Dalem Ped, Goa Giri Putri barlangtemplom, (Pe)Guyangan "vízesés"

2018. február 15. - Zolek81

Erre a napra két híres templom látogatását terveztem be és egy vízesését (ami mint kiderült igazából nem is vízesés és szintén szent hely) az első a Pura Dalem Ped templom-komplexum ami elég közel volt a szállásomhoz így ezzel kezdtem. A helyről annyit meséltek hogy kiemelt fontosságú a hindu vallásban és -állítólag- a még ma is használatos fekete mágia főtemploma... benne egy külön szentéllyel Jero Gede Macaling démonnak aki e hatalom egyik forrása és védelmet is nyújt(hat) a betegségektől és a gonosz erőktől.

A parkolóban letettem a motort és megkértem az ott dolgozó (na jó üldögélő) férfit hogy segítsen felkötni a sarongomat amit meg is tett és nem szólt egy szót se arról hogy a vállamat is el kell takarnom (ujjatlanban voltam) és hogy fejkendőt is kellene viselnem... szóval pár perc sétálgatás és fotózás után egy ingerült férfi kizavart így félbe maradt a látogatás - aztán a főbejárat mellett megláttam a nagy táblát amin ott vannak az öltözködési szabályok / erre nagyon kell figyelni. Azért pár képet tudtam csinálni:

Innen csak 20 perc (kb. 10km) motorral a Goa Giri Putri barlangtemplom, az út végig a víz mellet megy és nagyon hangulatos de maga a part ezen a részen nem különösebben szép - nem is láttam túl sok strandot leszámítva a kikötő környékét. A templom is a part mellet van, van egy nagy parkoló (és pihenő is egyben) ahol lehet sarongot bérelni és szusszanni egyet (van egy kis bolt is). A templomhoz egy lépcsőn kell felmenni és ott kel fizetnünk, hivatalosan nem belépőjegyet hanem hozzájárulást a hely fenntartásához, ezt be is vezetik egy naplóba és mivel előttem is mindenki 20.000 rúpiát írt be úgyhogy ezt követtem :) és még egy kis dobozos vizet is adtak. Mielőtt belépünk egy pap megszentel minket (vizet locsol a fejünkre) majd egy kis lukon át bemászunk a barlangba.

A hely fantasztikus, kellemes hűvös van és gyengén ugyan de ki van világítva az út és a szentélyek is / a telefonom kamerája ugyan elvérzett a félhomályban de azért remélem valamennyire átjön milyen monumentális az egész:

A barlang végén egy völgybe jutunk, innen visszamehetünk úgy is hogy megkerüljük a hegyet de én visszafelé is a barlangon keresztül mentem :)

A Peguyangan vízeséshez keresztül kellet vágni a szigeten, jöttek megint a mellékutak.. de egy óra alatt sikerült leküzdeni a 25km-es távot. A bejáratnál már gyanús volt hogy kérdezik hol a sarongom, na mindegy felkötöttem és elindultam lefelé (egyébként szerintem untig elég lent feltenni és akkor nem zavar a mászásban) aztán jött a közel 700 lépcső... de itt legalább kiépített fém korláttal, ami furcsa az a magasfeszültségű kábelköteg ami párhuzamos fut le az úttal / ha lenézünk szédítő a látvány - szívbetegeknek és tériszonyban szenvedőknek nem ajánlott.

Itt már nem voltam hajlandó megfutamodni, kb. 15-20 perc alatt le lehet jutni és tényleg megéri, szinte a felcsapódó hullámokkal egy magasságban vannak teraszosan kialakítva a szentélyek és az édesvizű medence ahol elvileg nem szabad fürödni de mivel a többi arc se zavartatta magát én is belementem :)

Egyébként le lehet teljesen mászni a vízhez egy fa korlát mellett.. érdemes vigyázni mert itt végig víz alatt vannak a lépcsők is:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zolibalin.blog.hu/api/trackback/id/tr313671080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása