Zoli Szingapúrban és Balin

Zoli Szingapúrban és Balin

Nusa Penida, 2. nap: Kelingking, Seganing kilátó és vízesés, Atuh beach, naplemente

2018. február 15. - Zolek81

Erre a napra jutottak talán a legelképesztőbb látványosságok, a sziget nyugati (sziklás) oldalán kirándultam majd lementem délre megnézni az Atuh strandot.

Nusa Penida érdekes motoros szemszögből mert amíg a Crystal Bay-hez szinte tökéletes út vezet és a vízpart mellett is hibátlan az aszfalt ehhez képest Kelingkinghez és a többi látványossághoz le kell térni a főútról és utána elképesztően vacak a burkolat, sokszor nincs is út csak valami sárkupac vagy kavicsos "ösvények" óriási kátyúkkal, mondták hogy lehet hogy le kell majd szállnom a robogóról és úgy "feltolnom" kövér gázzal a hegyre és tényleg volt egy rész amivel megküzdöttem :) úgyhogy csak óvatosan ha erre jártok... 

A sziget legszebb kilátásért erős a verseny de talán tényleg Kelingking a legdurvább, ha végigzötykölődtünk a mellékutakon egy nagy kiépített parkolóban le tudjuk tenni a motort, van itt pár warung ahonnan hihetetlen kilátással lehet inni vagy kajálni valamit és van egy kis bambuszból készült kilátó (igazából hajó formájú és Titanic a neve) Kelingking talán a legforgalmasabb turista látványosság és bele is futottam a "kedvenceimbe" egy 50-100 fős ázsiai csoportba, ennyi selfie botot még sosem láttam egyszerre :)

A szikla felülrő tényleg egy T-Rexre emlékeztet:

borito2_1.jpg

A szikla tetején végigvisz egy kis ösvény, itt találkoztam egy Magyar párral akik lemásztak a strandig de fürödni nem tudtak az erős hullámzás miatt úgyhogy visszafordultam, egy jó órás út lett volna a 35 fokban flip-flop papucsban :)

Hiába van csupán kb. 2 km távolság Kelingking és Seganing között sajnos nincs út a vízzel párhuzamosan úgyhogy vissza kell kicsit menni a sziget belseje felé és keresni egy másik "minőségi" mellékutat (felrázta rendesen a gyomromban az ebédet), a GPS nem mindig tudja hol vagyunk úgyhogy érdemes figyelni a táblákra:

borito_6.jpg

Itt is rendes parkoló van egy kisbolttal (és a szokásos 5.000 rúpiás parkolási díjjal ami kb. 100 forint), és ismét gyönyörködhetünk a páratlan kilátásban majd elindulhatunk lefelé a lépcsőkön (amíg vannak), most félútig jutottam ... úgy látszik öregszem vagy megkomolyodtam de amikor néhány laza, sziklából kiálló fadarabon lehetett csak továbbmenni feladtam, tényleg érdemes egy jó túraszandált vagy cipőt hozni és nem eső után próbálkozni. Azért innen már láttam a "célt" és csináltam pár képet:

Innentől egy kis zötykölődés után -körülbelül másfél órás- nagyon látványos motorozás jött keresztül a szigeten a legdélebbi pontig az Atuh Beach-hez, Ahogy jöttem le a szerpentinen már lehetett látni a strandot, ígéretes a látvány:

szerpentin.jpg

Ahogy leparkoltunk többfelé indulhatunk, balra a szokásos lépcsőzés után az Atuh Beachre jutunk, viszont jobbra érdemes megnézni a legdurvább "remetelakot" amit eddig láttam - ki is lehet bérelni a szikla tetején: ez a JOGLO HOMESTAY így első ránézésre áram és víz nélkül... biztos extrém élmény lehet itt aludni és reggel kinyitva az ajtót lenézni a Diamond "Beach" re:

A strand (szokás szerint) nagyon klassz bár a part kicsit kavicsos és a víz se annyira türkizkék mint más helyeken de jól kiépített: vannak éttermek, napágybérlés és a "lukas" sziklára nézve azért jó volt ebédelni:

Napokat el lehetne itt (is) tölteni olyan nyugodt, hangulatos minden de pár óra múlva összeszedtem magam és visszamentem naplementét nézni a Crystal Bayre - az ég kicsit felhős volt de szerintem így is megérte:

A bejegyzés trackback címe:

https://zolibalin.blog.hu/api/trackback/id/tr6113655814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása