Zoli Szingapúrban és Balin

Zoli Szingapúrban és Balin

Szingapúr 1. nap: Arab negyed, óriáskerék, Marina Bay Sands, Gardens by the Bay

2018. január 16. - Zolek81

Tegnap teljesen kimerülve nem vittem túlzásba az írást de a mai napról már jóval többet tudok elmondani, egész nap a városban barangoltam.

Ami a legfontosabb: Szingapúr klassz hely:) egy hatmilliós "törpe" metropolisz (illetve városállam) annak minden előnyével és hátrányával együtt! Sokaktól hallottam hogy unalmasnak, sterilnek tartják a várost - Nekem pont az jön be hogy minden rendezett/tiszta/jól szervezett. 

Már a reptérről bejutásnál érdemes figyelni a táblákat mert korrektül elirányítanak, a három terminált egy ingyenes vasút köti össze amiről át lehet szállni a metróra így kb. 30-40 perc alatt elérhető a belváros. Hosszabb kint tartózkodáshoz érdemes a Londonihoz hasonló kártyát kiváltani amire tetszőleges összeget tölthetünk fel amit majd leutazunk, Én egyszerű vonaljegyet vettem az automatából (csak készpénzt fogadott el) amit adott célállomásra kell kiváltani és a kapuknál be- és kilépéskor is le kell húzni. Az ára nem volt vészes: egy útért kb 2,2 szingapúri dollárt fizettem (kb. 420 forint).

Szingapúr nem olcsó, beszélgettem egy helyi fickóval aki szerint a lakhatás és egy autó fenntartása ami igazán drága, levest egy kis utcai étteremben már 3 dollárért (600 forint) tudtam enni és egy menü 10 dollár volt (egy erősen fűszerezett leves marhahússal, és több kis tálban savanyúság-rántott hús falatok-rizs és bab)

img_20180116_131351.jpg

Reggel a sétát az Arab negyedben kezdtem az idő városnézéshez ideális 22-25 fok és enyhén felhős - ennek csak a képek láttak kárát (ennyit tud a mobilom), az egész max. 10-12 utca lehet és elég rendezett, tiszta (talán már kicsit "mű" volt az egész) benyomást keltett - egy büfében ittam a jellegzetes nagyon híg és cukros hosszú kávéjukat ami egy üveg ásványvízzel együtt volt két dollár (380 forint). Van itt iskola, egy szép mecset, egy mini bazár és több étterem is:

Gyalogosan is bejárható a belváros de érdemes pár megállót metrózni mert azért vannak távolságok.

Eddig minden nagyvárosban ahol jártam kipróbáltam az óriáskereket így a 160 méter magas "Singapore Flyert" se akartam kihagyni, itt már húzósabb volt az árazás - 33 dollárt (kb. 6.000 forint) fizettem de megérte a látvány:

sin_flyer.jpg 

 

Nekem még újdonság ennyi felhőkarcolót látni, főleg az utcán sétálva tűnnek hatalmasnak és az otthonihoz hasonló panelházak is vannak csak sokszoros méretben :)

Délután jött a a talán legismertebb látványosság: a Marina Bay Sands hotel (és kaszinó+pláza is egyben) aminek a jellegzetessége hogy a három épületrész tetején van egy hajót mintázó terasz, rajta medencével. Rengeteg képemen szerepel mivel a belvárosban szinte mindenhonnan látható így akár tájékozódási pontnak is tökéletes. Valamiért nem akartak felengedni a kilátó részébe, várnom kellett volna de ezt még igyekszem pótolni amíg itt vagyok.

A nap hátralevő részét a Gardens by the Bay parkban töltöttem ahol egyszerűen nem találtam szavakat a vegetáció sokszínűségére és a hely változatosságára, szobrokkal és tavakkal/vízesésekkel tették még látványosabbá a parkot - van még itt futópálya és két hatalmas üvegház is de a fő attrakció a "szuperfa" liget ami 25-50 méter magas mesterséges fákból áll amik egy részét függőhíddal is összekötötték úgyhogy ezt nem hagyhattam ki (maga a park ingyenes de ide kellet egy 8 dolláros - kb. 1.600 forintos belépőt fizetni). Este kétszer (19.45 és 20.45) zenés fényjáték is van úgyhogy érdemes délután jönni és megvárni :)

A videó nem saját készítés, a YouTube-on találtam de jól visszaadja a hangulatot!

A bejegyzés trackback címe:

https://zolibalin.blog.hu/api/trackback/id/tr6013579749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása